КОНСУЛЬТПУНКТ ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ

 

 НА ДОПОМОГУ ВИХОВАТЕЛЯМ


Гра як засіб усебічного розвитку дитини

«Нумо гратися!» — усім знайоме це прохання дитини. А яку радість вона відчуває, коли дорослі чи однолітки погоджуються скласти їй компанію. Вони можуть бути пацієнтами на прийомі у лікаря, відвідувачами ресторану, пасажирами космічного корабля тощо. Утім гра — це не лише весела розвага, а й потужний ресурс розвитку майбутньої навчальної діяльності дитини. Читати далі ...



Як виявити агресивну дитину

 Агресивні діти потребують розуміння й підтримки дорослих, тому головне завдання психолога полягає не в тому, щоб поставити «точний діагноз», а тим більш «приклеїти ярлик», а в тому, щоб надати посильну і своєчасну допомогу дитині.

Для того щоб визначити дітей з підвищеним рівнем агресивності, можна скористатися критеріями визначення агресивності, розробленими американськими психологами М. Алвордом і П. Бейкером.

 Дитина часто:

 • втрачає контроль над собою; 

• сперечається, лається з дорослими; 

• відмовляється виконувати правила; 

• умисно дратує людей; 

• винуватить інших у своїх помилках; 

• сердиться і відмовляється виконувати прохання; 

• буває заздрісною, мстивою; 

• чутливо й швидко реагує на різні дії оточуючих (дітей і дорослих), які нерідко дратують її. 


Припустити, що дитина агресивна, можна лише у тому випадку, якщо упродовж не менше ніж 6 місяців в її поведінці виявлялися хоча б чотири з восьми перерахованих ознак
.

 Правила роботи з агресивними дітьми 

1. Бути уважним до потреб дитини. 

2. Демонструвати модель неагресивної поведінки. 

3. Бути послідовним у покараннях дитини, карати за конкретні вчинки.

 4. Покарання не повинні принижувати дитини. 

5. Навчати прийнятним способам виразу гніву. 

6. Надавати дитині можливість проявляти гнів безпосередньо після фруструючої події. 

7. Навчати розпізнавати власний емоційний стан і стан людей. 

8. Розвивати здібність до емпатії. 

9. Розширювати поведінковий репертуар дитини. 

10. Відпрацьовувати навички реагування в конфліктних ситуаціях. 

11. Учити брати відповідальність на себе



У дитини паралельно з усвідомленням зовнішнього світу розвивається й усвідомлення себе, що приводить до створення "Я", яке переважає над почуттями і мисленням. У дошкільному віці виникнення самосвідомості — найважливіше досягнення у розвитку особистості дитини. Усвідомлення дитиною власних дій через дорослих, які її оточують, є основою для формування самооцінки. Спочатку оцінка себе і своїх дій безпосередньо відображає оцінки інших людей, які керують її розвитком. Однак таке ставлення до себе ще не є самооцінкою, оскільки вона передбачає насамперед свідоме розуміння й оцінювання власних вчинків, якостей і можливостей. Це досягається лише у старшому дошкільному віці. Читати далі ..

Немає коментарів:

Дописати коментар